IAS Yazılım’ın 9 Eylül Üniversitesi’nde kurduğu caniasERP laboratuvarında gördükleri eğitimi başarıyla tamamlayan dördüncü sınıf öğrencileri, dün düzenlenen törenle sertifikalarını aldılar.

mezuniyettoplu-600

Canias ERP Laboratuvarı

Kurulduğu günden bu yana üniversite sanayi işbirliğine yönelik çalışmalarını sürdüren IAS Yazılım’ın 9 Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nde kurduğu caniasERP laboratuvarı, ilk mezunlarını verdi.

15 hafta boyunca eğitim gördükten sonra bitirme projelerini sunan ve final sınavında da başarılı olan 10 öğrenci, dün düzenlenen törenle sertifikalarını aldılar.

Törene IAS Ege ve İç Anadolu Danışmanlık Bölge Müdürü Cüneyt Ömer Günaydın ve Endüstri Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Adil Baykasoğlu’nun yanı sıra IAS Yazılım Geliştirme Ekibi’nden Özgür Karagedik, Leyla Harmancı ve Umut Aksoy da katıldı. Törende öğrencilere eğitim desteği veren IAS çözüm ortaklarından CoreSYS’den İbrahim Keskin de hazır bulundu.

Günaydın: Başka üniversitelerde de benzer çalışmalar yapacağız

Günaydın, IAS’nin kurulduğu günden bu yana sektörde ERP konusunda farkındalık yaratmak, nitelikli ve bilinçli personel yetiştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla çalışmalar yaptığını hatırlattı, “Benzer faaliyetleri, farklı üniversitelerde yaygınlaştırarak sürdüreceğiz” dedi.

Baykasoğlu: Yüksek lisans öğrencileri arasında da yaygınlaştıracağız

IAS’nin donanım ve eğitim desteği ile kurulan laboratuvarda her dönem 15 son sınıf öğrencisinin eğitim göreceğini belirten Prof. Dr. Baykasoğlu, mezun olan öğrencilerin yüzde 80’ine ulaşmayı hedeflediklerini söyledi. Baykasoğlu, derslerin yüksek lisans öğrencileri arasında da yaygınlaşması için çalışmalarını sürdüreceklerini açıkladı.

Öğrenciler: İş hayatına bir adım önde başlayacağız

Sertifika almaya hak kazanan öğrencilerden Orçun Bilen, aldıkları eğitim sayesinde iş hayatına bir adım önde başlayacaklarını söyledi, “Artık kendimize daha fazla güveniyoruz. Çalışmaya başladığımızda karşılaşabileceğimiz sorunları da bu sorunların nedenlerini ve çözüm yollarını da öngörebiliyoruz” dedi.

Öğrencilerden Gökhan Seymen, laboratuvar eğitimleri sayesinde teoride öğrendikleri pek çok konuyu pratikte de deneyimleme imkânı bulduklarını belirtti, “ERP konusunda öğrendiklerimizi realize etmekte güçlük çekiyorduk. Bu eğitim ve bitirme projelerimiz sırasında gerçek sorunlara gerçek çözümler üretmek zorunda kaldık. Havada kalan pek çok nokta bu sayede somutlaştı, yerli yerine oturdu” diye konuştu.

Sunduğu donanım ve eğitim desteği için IAS yetkililerine teşekkür eden Züleyha Aydın ise ders saatlerinin artırılarak modüller hakkındaki eğitimlerin biraz daha fazla detaylandırılması dileğinde bulundu.