Sigorta endüstrisi; yeni ürünler, hizmetler, rakipler ve müşteri beklentileriyle şekillenen yeni bir döneme giriyor. SAP ve Ovum Research tarafından yayınlanan ‘Küresel Sigorta Endüstrisinde Teknolojik Dönüşüm’ raporuna göre sigorta şirketlerinin, kapsamlı bir “risk yöneticisi” rolünü üstlenip bireysel ihtiyaçlar ve tercihlere göre hizmetler ve çözümler sunarak müşterilerinin hayatlarında daha aktif rol oynaması gerekiyor. Ayrıca sektörde dijital dönüşüm, Bulut ve Nesnelerin İnterneti (IoT) giderek önem kazanıyor.

sigortacılık

Kurumsal uygulamalar ve yazılım alanının lider şirketi SAP’nin Ovum Research ile kısa süre önce yayınladığı “Küresel Sigorta Endüstrisinde Teknolojik Dönüşüm” isimli raporda sigorta şirketlerinin teknoloji alanında ne tür çalışmalara odaklanmaları gerektiği açıklanıyor. Raporda, teknolojiyle desteklenen “hizmet olarak sigorta” çözümleri sayesinde sigorta şirketlerinin rekabet güçlerini koruyabilmek için proaktif davranarak müşterilerine risk yönetimi konusunda yardımcı olmaları öneriliyor.

Sigorta endüstrisi; yeni ürünler, hizmetler, rakipler ve müşteri beklentileriyle şekillenen yeni bir döneme giriyor. Teknoloji kaynaklı değişim hızlanmaya devam ederken, bir yandan mevcut iş modellerine de meydan okuyor. İşletmeleri sadece fiyat değil, ürün odaklı teklifler sunmaya yönlendiriyor. Yayınlanan rapora göre sigorta şirketlerinin, kapsamlı bir “risk yöneticisi” rolünü üstlenip bireysel ihtiyaçlar ve tercihlere göre hizmetler ve çözümler sunarak müşterilerinin hayatlarında daha aktif rol oynaması gerekiyor.

Rapor sonuçları, bu değişimin gelecek 5 ilâ 10 yıl içinde gerçekleşeceğini ifade ederken üç kritik etkenin giderek artan öneminden kaynaklanacağını belirtiyor. Bunların ise dijital dönüşüm, bulut ve Nesnelerin İnterneti (IoT) olarak vurguluyor.

Dijitalleşmenin Sigorta Şirketlerine Katkıları

Bu etkenlerin sigorta şirketlerine sağlayacağı katkılar ise aşağıdaki gibi açıklanıyor:

  • Riski daha doğru tahmin etmek amacıyla dijital teknolojilerin ürettiği devasa büyüklükte verilerden yararlanabilecek. Şirketler, bu bilgileri müşterileri için güvenilir bir danışman olmak ve onları olası sorunlarla ilgili önceden uyarmak için kullanabilecek.
  • Yavaş ve ağır işleyen IT modelleri yerine, daha hızlı ve çok daha esnek olan bulut mimarisi kullanılabilecek. Şirketler, neredeyse gerçek zamanlı olarak yeni özellikleri ve fonksiyonları devreye sokarak müşteri taleplerine hızlı bir şekilde yanıt verebilecek.
  • IoT teknolojisi (örneğin gömülü sensörler, telematikler ve ev otomasyonu) sayesinde, bireysel poliçe sahiplerine, risk seviyelerine göre özelleştirilmiş poliçe oluşturma özgürlüğü kazandırılabilecek. Örneğin, taşıt sigortası primleri değiştiği için; arabanın kullanımı sırasında primler artarken, araba park halindeyken primler düşer.

“Türkiye’de Sigorta Şirketleri, Dijital Sigortacılık ile Müşterinin Kendini Özel Hissedeceği Çalışmalara Yöneliyor”

SAP Türkiye Stratejik Endüstriler Satış Direktörü Bülent Karal konuyla ilgili, “Dijital dönüşüm, sigortacılık dünyasını da şekillendirirken, Türkiye’deki sigorta şirketleri bu alandaki gelişmeleri yakından takip etmeye başladılar. ‘Dijital Sigortacılık ve Omnichannel’ alanında sigorta şirketlerinin müşteri deneyimini farklı kanallarda müşterinin izini kaybetmeden yönetebileceği ve müşteriye kendisini özel hissettireceği uygulamaları hayata geçirdiğini gözlemliyoruz. Bunu yaparken de müşterilere doğrudan ulaşmaktansa, acente, broker ve aracı kurumlarla birlikte dijitalleşen stratejileri benimsiyorlar” açıklamalarını yaparak Türkiye sigorta sektörüne dair öne çıkan noktaların altını çizdi. ‘Özellikle Nesnelerin İnterneti (IoT) ve büyük veri konularında karşılaşılan en sıcak konulardan biri sahte hasar ve suistimal ile mücadele projeleri. Sektörde gözlemlenen yüksek hasar frekansı ve yüksek hasar / prim oranları, Türkiye’deki sigorta şirketlerini proaktif olarak tespit edici ve önleyici mekanizmaları birlikte hayata geçirmek için zorluyor. Bulut bilişim ise sigorta şirketlerinin ilk etapta arka ofis çalışmalarında ve insan kaynakları uygulamaları alanında daha çok değerlendirdikleri bir konu. Kişisel bilgilerin korunmasına dair kanunun yürürlüğe girmesi ile birlikte bu alanla ilgili konularda Türkiye’deki sigorta şirketleri daha dikkatle yaklaşmaya başladılar’.

Ovum Research Finansal Hizmetler Teknolojisi Sigorta Analizcisi Charles Juniper yaptığı açıklamada: “Bu teknolojilerin sunduğu fırsatlardan tam olarak faydalanmak için, şirketlerin bunları iş stratejilerinin temel bir parçası olarak görmeleri gerekiyor. Dijital dönüşüm, bulut ve IoT, müşterilere büyük katkı sağlarken sorunsuz bir deneyim yaratmakta önemli rol oynuyor. Sigorta şirketleri de bu katma değer sayesinde müşterilerinin hayatlarında daha aktif ve değerli bir katılımcı olabilir ve pazardaki yeni şirketlere karşı daha iyi rekabet edebilir” diyor.