ERP ve iş süreç yazılımlarının seçimi ve uygulanması alanında bağımsız danışmanlık hizmetleri veren pazar araştırma şirketi Trovarit AG’nin iki yılda bir gerçekleştirdiği “ERP Deneyimi – Müşteri Memnuniyeti / Yararlar, Beklentiler” araştırmasının sonuçları ekim ayında açıklandı.

canias-600

 

CANIAS ERP En İyiler Arasında

IAS’nin kurumsal planlama yazılımı caniasERP, “ürün kalitesi” ve “müşteri memnuniyeti” alanlarında aldığı başarılı sonuçlarla liderler arasındaki konumunu sağlamlaştırdı. Computerwoche’de yayımlanan ve Trovarit’in araştırmasını değerlendiren bir makaleye göre IAS, bu sonuçlar ile ERP tedarikçilerinin “şampiyonları” arasında yer aldı.

Sezer: Sonuçlar, doğru yolda olduğumuzu gösterdi

IAS Almanya Genel Müdürü Cansever Sezer, araştırma sonuçlarını “Kullanıcılarımızın verdiği, ortalamanın çok üzerindeki puanlar ve caniasERP ile ‘en iyiler’ kategorisinde yer almış olmak, bizi çok sevindirdi. Bu sonuçlar bize hem doğru yolda olduğumuzu gösterdi hem de müşterilerimize çok daha iyi hizmet verebilmek için daha çok çalışmamız konusunda bizi teşvik etti” dedi.

Sezer ayrıca, Trovarit’in araştırmasının, GPS Araştırma Şirketi’nin 2014 yılında gerçekleştirdiği “Mükemmellik Araştırması”nda aldığı “çok iyi” notunu bir kez daha teyit ettiğini de söyledi.

caniasERP, “ilk üç” te

Avrupa genelinde gerçekleştirilen araştırma sonunda “en iyiler” klasmanında yer almayı başaran caniasERP, kendi hedef grubu olan “Orta Ölçekli İşletmeler” tarafından “en iyi üç ERP çözümü” arasında değerlendirildi.

cms2014_11_03_152301072120_1_trovaritgenelmemnuniyet_x0

Bu başarılı sonuçta, yazılımın yanı sıra aldıkları hizmetten de memnun caniasERP kullanıcılarının olumlu değerlendirmeleri etkili oldu: caniasERP kullanıcıları, 1-5 puan skalasında, “Sistemden Genel Memnuniyet”lerini ortalama 4.2; “Tedarikçiden Genel Memnuniyet”lerini ise ortalama 4.3 puan olarak belirtti.

Esneklik kategorisinin ikincisi

Ayrıca caniasERP, “Adaptasyon ve Esneklik” kategorisinde ortalamanın çok üzerinde puan alarak bu kategorinin ikincisi oldu.

“En çok gelişme gösteren ürün”

Araştırma sonuçları, caniasERP,nin son iki yılda gösterdiği önemli gelişmeye de dikkat çekti. ERP yazılımlarının 2012 – 2014 yılları arasındaki değişimlerini gösteren “eğilim grafiği”nin de lideri olan caniasERP, “en çok gelişme gösteren ürün” olarak değerlendirildi.

cms2014_11_03_152046085477_1_trovariteğilim_x0

“Yazılım Sürümü” veya “Güncelleme Hizmetleri ve Yeni Sürümler” gibi iyileştirmeler, caniasERP’nin puanını yükseltti. “Formlar ve Raporlar” bölümünde de caniasERP, 2012’ye kıyasla çok daha güçlü olduğunu gösterdi; pazar ortalamasının çok üstünde bir noktada konumlandı.

caniasERP ve “Fiyat/KaliteDengesi”

caniasERP “Fiyat/Kalite Dengesi” ile de kullanıcılarından çok iyi puanlar almayı başardı. CaniasERP’nin fiyat/kalite dengesine ortalama 4.4. puan veren katılımcılar, yazılımın fiyatını genel memnuniyetleri ile karşılaştırırken de ortalama 4.2 puan verdiler.

Araştırma sonuçları, iyi bir ERP sisteminin fiyat ile kalitesi arasında bir uyum yakalamasının ve ERP yatırımlarına ilişkin maliyetlerin azaltılmasının önemini ortaya koydu. Katılımcıların yaklaşık yüzde 23’ü, ERP yatırımlarının maliyetlerinin hizmet ve ürün kalitesiyle orantılı olması gerektiği konusunda görüş bildirdi.

ERP yazılımlarından beş büyük beklenti

Araştırma raporuna göre, ERP yatırımlarında en önemli beklentiyi, yaklaşık yüzde 70’lik bir oranla “işlevsellik” oluşturdu. Onu yüzde 41’lik bir oranla “pratik kullanım/KOBİ’ler için uygunluk”, yüzde 40’lık bir oranla “esneklik”, yüzde 33’lük bir oranla “maliyet/fayda dengesi” ve yüzde 30’luk bir oranla “tedarikçilerin uzmanlık ve deneyimi” takip etti. Raporda ayrıca “esnekliğe verilen önemin son on yılda büyük bir artış gösterdiği” de vurgulandı.

En yüksek katılım Almanya’dan

cms2014_11_03_152534070790_trovariteğilimilgi_x0

2014 yılında gerçekleştirilen araştırma kapsamında Trovarit, ERP kullanıcılarına, ERP projelerine ve tedarikçilerine ilişkin kanaatlerini sordu. Toplam 2 bin 689 ERP kullanıcısı firmanın katıldığı araştırmada, 2 bin 393 giriş dikkate alındı. Araştırmaya katılan firmaların yaklaşık yüzde 70’i Almanya’dandı. Onları İsviçre, Avusturya ve Türkiye’den katılımcılar takip etti.