Daha İyi Bir Müşteri Deneyimi



 

Daha İyi Bir Müşteri Deneyimi

linkedin-follow-erphaber

Daha iyi bir müşteri deneyimi mi istiyorsunuz? CRM ve Müşteri Geri Bildirimini birleştirmeye ne dersiniz?

Müşteri geri bildirimini göz ardı ediyorsanız, aynı zamanda harika bir büyüme aracını gözden kaçırıyorsunuz demektir. Müşteri söz konusu olduğunda kat ettiğiniz yol boyunca müşteri geri bildirimleri, müşteri deneyimi açısından oldukça önemli bir noktada durmaktadır. Odağınızı bu noktaya çevirdiğinizde, tüm akışın nasıl değiştiğini göreceksiniz.

Daha İyi bir Müşteri deneyimi

Yakın tarihli bir araştırma, alıcıların %86’sının daha iyi bir müşteri deneyimi için daha fazla ödeme yapmak durumunda kalacağını gösteriyor. 2020 yılına dek müşteri deneyiminin markalar açısından fiyat ve ürün bazında anahtar rolü oynayacağını söylemek mümkünken, “En iyi deneyimi nasıl elde ederiz”  sorusunun yanıtı oldukça basit; Müşteriyi dinleyerek!

Söz konusu olan müşteri deneyimi ise, yeni bir müşteri kazanmak mevcut bir müşteriyi elde tutmaktan altı yedi kat daha maliyetli olmaktadır. Birçok müşterinizi kaybetmektense küçük değişiklikler yapmak kulağa daha hoş gelmiyor mu? Hesabı kolaylıkla yapabilirsiniz. Aldığınız geri bildirimleri kullanarak, rakibinizin satışlarını izlemek yerine müşterinizi elinizde tutma olasılığınızı artırabilirsiniz.

Geri bildirimin bu kadar değerli olduğunu söylememizin ardından, yanlış yerdeki geri bildirimin bir faydasının bulunmayacağına da değinmemiz gerekiyor. Departmanlar arasındaki silolar,  geri bildirimlerin efektif kullanımını etkileyecektir. Dolayısıyla bu durumdan kaçınmak adına geri bildirimi CRM’e entegre etmek en doğru yol olacaktır. CRM’e entegre olan geri bildirimler ile birlikte her çalışan, kendi departmanı ile ilgili olanları gözden geçirerek, iyileştirmek adına gerekenleri yapabilir.

Tüm bunların ardından, neden CRM’in içerisinde müşteri geri bildirimlerinin olması gerektiğini üç nedenle açıklamaya çalışalım;

Organize ve Bulması Kolay

CRM’iniz organizasyonunuzun verimliliği için oluşturuldu. Dolayısıyla aynı hedefe hizmet eden geri bildirimleriniz için daha iyi bir yer düşünülemezdi. Bir CRM’in yetenekleri sayesinde, geri bildirimler müşteriler tarafından düzenlenebilir ve bu sayede gözden hiçbir şey kaçmaz. Bazı CRM’ler tüm geri bildirimlerinizi tek bir yerde toplamanıza yardımcı olacak diğer araçlara ve uygulamalara izin vererek bu deneyimi bir adım öteye de taşımaktadır.

CRM’ler ayrıca geri bildirim iletişiminin daha verimli olmasını sağlar. Müşteri hizmetleri sorunları, pazarlama yorumları veya web sitesi sorunları gibi gelen her tür geri bildirim, bir geri bildirim havuzunun etrafında dolaşmak yerine doğrudan ilgili departmana yönlendirilebilir.

Yapay Zekâ Yardımcı Olabilir

Yapay Zekâ ile birlikte tüm geri bildirim verisinin toplanmasının mümkün olduğunu söyleyebiliyoruz. Yapay zekânın CRM entegrasyonu, işletmelerin trendleri ve yeni modelleri belirleyebilmesi için gerekli olan müşteri geri bildirim verilerini analiz etmelerine ciddi oranda yardımcı olmaktadır.  Yapay Zekanın verilerinizi sizin için sıralamasıyla birlikte müşterilerinizin geri bildirimlerine yönelik ürün yapılandırması ve fiyatlandırmayı gerçekleştirebilirsiniz.

Yapay zekâ aynı zamanda elinizdeki tüm verileri kullanmanıza yardımcı olacaktır. Bir analiz şirketi olan Luminoso konu ile ilgili olarak şunları söylüyor: “Sahip olduğunuz her bir veriyi kullandığınızdan emin olun! Metin veri müşteri trendlerinin ardındaki “Neden” sorusunun yanıtını bulmanız için oldukça değerlidir. Aynı zamanda müşteri memnuniyeti ve sadakati açısından değerlendirdiğimizde paha biçilmezdir”

Bir departmanın çöp kutusu diğer departmanın hazinesi olabilir

Bütün geri bildirimler önemlidir. Bununla birlikte, bir müşteri hizmetleri çağrısı ile ilgili geri bildirim alan bir pazarlama departmanı bu geri bildirimi tamamen reddedebilir. Müşteri geri bildirimlerinizin doğru yere ilerlediğinden emin olmak için CRM’i kullanmak en doğru ve güvenilir yöntemdir.

Mevcut bir departman içerisinde uygun olmayan geri bildirimler, yeni projeler ve gelecekteki büyüme için de önemli ve yararlı olabilir. Geri bildirimler sayesinde müşterilerinizin gelecekte sizden beklediği yenilikleri bugünden görme şansına sahip olabilirsiniz.

CRM’iniz müşteri geri bildirimlerini organize bir biçimde analiz etmek için en mükemmel yerdir. İşletmenizin en değerli varlıkları olan Müşterilerinizin ne düşündüğünü daha fazla önemsemeniz gereken bu yeni dönemde, geri bildirimleri CRM’nize bağlayarak en iyi müşteri deneyimini sunabilirsiniz!

Filed in: CRM, Makaleler Tags: , , ,

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu:

Türkiye’de İşletmeler SAP’nin Bulut Çözümüyle Akıllanıyor! Türkiye’de İşletmeler SAP’nin Bulut Çözümüyle Akıllanıyor!
abas ERP’nin Dijital Dönüşümü ve Çevikliği Destekleyen 5 Temel Faydası abas ERP’nin Dijital Dönüşümü ve Çevikliği Destekleyen 5 Temel Faydası
Bankacılık Sektöründe Geleceğin En Önemli Yeteneği ‘Yapay’ Olmayacak Bankacılık Sektöründe Geleceğin En Önemli Yeteneği ‘Yapay’ Olmayacak
IIoT (Nesnelerin Endüstriyel İnterneti) Çevikliği Nasıl Etkiler? IIoT (Nesnelerin Endüstriyel İnterneti) Çevikliği Nasıl Etkiler?

ERP HABER Dergisi Son Sayısı


ERP HABER Dergisi Eylül 2018 Sayısı

ERP HABER Dergisi Eylül 2018 Sayısı

ERP HABER Dergisi Eylül 2018 Sayısı yayında! Yazın bitmesi ile birlikte Eylül sayımızdan tüm okuyucularımıza Merhaba, Bu sayımızda günümüz ERP trendlerinden belki de en önemlisi olan IoT’yi mercek altına aldık…. Devamı »


ERP Seçimi Dosyalarını Mutlaka İnceleyin


ERP Seçimi Dosyası – ABAS Türkiye – abas ERP

ERP Seçimi Dosyası – ABAS Türkiye – abas ERP

Firmaların ERP sistemlerine karar verirken daha kolay seçim yapabilmesi için hazırladığımız ERP Seçim Dosyasının bu seferki durağı abas Türkiye oldu. ERP Seçen bir firmanın abas Türkiye ve abas ERP ile… Devamı »

ERP Seçimi Dosyası – Bilişim ERP

ERP Seçimi Dosyası – Bilişim ERP

ERP arayan firmaların daha sağlıklı seçim yapabilmesi için hazırladığımız ERP Seçim Dosyaları serisinin bu seferki durağı Bilişim ERP oldu. ERP Seçen bir firmanın Bilişim ERP ile ilgili tüm bilmek istediklerini Bilişim ERP –… Devamı »

ERP Seçimi Dosyası – Mikro Yazılım

ERP Seçimi Dosyası – Mikro Yazılım

ERP HABER – erpturk.com işbirliği ile hazırladığımız ERP Seçim Dosyasının bu seferki durağı Mikro Yazılım oldu. ERP Seçen bir firmanınMikro ile ilgili tüm bilmek istediklerini Mikro Yazılım Gn. Müdür Yardımcısı… Devamı »

ERP Seçimi Dosyası – CPM

ERP Seçimi Dosyası – CPM

erpturk.com işbirliği ile hazırladığımız ERP Seçim Dosyasının bu seferki durağı CPM oldu. ERP Seçen bir firmanın CPM ERP ile ilgili tüm bilmek istediklerini CPM Yönetim Kurulu Başkanı Sn. Recep Palamut… Devamı »

ERP Seçimi Dosyası – Workcube

ERP Seçimi Dosyası – Workcube

ERP HABER – erpturk.com işbirliği ile hazırladığımız ERP Seçim Dosyasının bu seferki durağı Workcube oldu. ERP Seçen bir firmanın Workcube ERP Çözümleri ile ilgili tüm bilmek istediklerini Workcube Yönetim Kurulu… Devamı »

ERP Seçimi Dosyası – IFS

ERP Seçimi Dosyası – IFS

ERP HABER – erpturk.com işbirliği ile hazırladığımız ERP Seçim Dosyasının bu seferki durağı IFS Türkiye oldu. ERP Seçen bir firmanın IFS ERP ile ilgili tüm bilmek istediklerini IFS Türkiye Yönetim… Devamı »

ERP Seçimi Dosyası – Minerva

ERP Seçimi Dosyası – Minerva

erpturk.com işbirliği ile hazırladığımız ERP Seçim Dosyasının bu seferki durağı Minerva Yazılım oldu. ERP Seçen bir firmanın Minerva Yazılım ile ilgili tüm bilmek istediklerini Minerva Yazılım Genel Müdür Yardımcısı Sn…. Devamı »

ERP Seçimi Dosyası – Oracle Türkiye – Oracle ERP

ERP Seçimi Dosyası – Oracle Türkiye – Oracle ERP

ERP HABER – erpturk.com işbirliği ile hazırladığımız ERP Seçim Dosyasının bu seferki durağı Oracle Türkiye oldu. ERP Seçen bir firmanın Oracle Türkiye ve Oracle ERP çözümleri ile ilgili tüm bilmek… Devamı »

ERP Seçimi Dosyası – Teknosol – Vera ERP

ERP Seçimi Dosyası – Teknosol – Vera ERP

ERP HABER – erpturk.com işbirliği ile hazırladığımız ERP Seçim Dosyasının bu durağında konuğumuz Teknosol oldu. ERP Seçen bir firmanın Teknosol ve Vera ERP ile ilgili tüm bilmek istediklerini Teknosol Satış… Devamı »

ERP Seçimi Dosyası – Microsoft Türkiye – Dynamics ERP

ERP Seçimi Dosyası – Microsoft Türkiye – Dynamics ERP

ERP HABER – erpturk.com işbirliği ile hazırladığımız ERP Seçim Dosyasının bu seferki durağı Microsoft Türkiye oldu. ERP Seçen bir firmanın Microsoft Türkiye ve ürünleri olan Dynamics AX , Dynamics NAV… Devamı »

ERP Seçimi Dosyası – IAS Türkiye – canias ERP

ERP Seçimi Dosyası – IAS Türkiye – canias ERP

ERP HABER – erpturk.com işbirliği ile hazırladığımız ERP Seçim Dosyasının ilk durağı IAS Türkiye oldu. ERP Seçen bir firmanın IAS Türkiye ve Canias ERP ile ilgili tüm bilmek istediklerini IAS… Devamı »

ERP Seçimi Dosyası – SET Yazılım

ERP Seçimi Dosyası – SET Yazılım

ERP HABER – erpturk.com işbirliği ile hazırladığımız ERP Seçim Dosyasının bu seferki durağı SET Yazılım oldu. ERP Seçen bir firmanın Set Yazılım ile ilgili tüm bilmek istediklerini SET Yazılım İş… Devamı »

YASAL UYARI: Bu sitedeki tüm içerikler ve görseller, 5846 sayılı kanun ile gerek cezai gerekse hukuki düzenlemelerle korunmaktadır. Sitede yayınlanan içerikler ve görseller yazılı izin olmadan her hangi bir mecrada kullanılamaz. ERP HABER izinsiz kullananlar hakkında yasal işlem yapma hakkını saklı tutar. Sadece dijital mecralarda içeriğin veya görselin adresine link verilerek izin almadan kullanılabilir.
© 8265 ERP HABER. ®Tüm Hakları Saklıdır. ERP News - erpnews.com | .us | .asia | .co.uk

Gizlilik Politikası | Site Haritası | Künye | İletişim


Arşive Göz Atın:

Designed & Managed by Click Carrot.
Mobil Versiyona Geçiş Yapın