Avrupa’nın önde gelen IT altyapısı sunan firması Fujitsu geleneğin, gelişimin ve inovasyonun ortasında başarısını sürdürmeye devam ederken, Fujitsu CIO’su Benno Zollner ile Software AG’nin ESB çözümü olan WebMethods’u konuştuk.

fujitsu

Fujitsu’dan kısaca bahsedebilir misiniz?

Avrupa’nın IT altyapısı sunan lider firmalarından biri olan Fujitsu’nun geçmişi 1935 yılında Fujitsu® ve Siemens® ortaklığına dayanıyor. Bugünlerde firmamız global Fujitsu ailesinin ayrılmaz bir parçası olup aynı zamanda 170 ülkede Fujitsu müşterileri için inovatif bir güç olmaya devam etmektedir.

Uzun yıllardır sektörde olmanızın yanında son zamanlarda oldukça hızlı bir büyüme içerisindesiniz. Bu durumun size getirdikleri nelerdir?

Kuşkusuz oldukça hızlı bir büyüme içerisindeyiz ve böylesine hızlı büyümenin Fujitsu teknoloji çözümleri için sancılı olduğunu söyleyebiliriz. Global operasyonlar, müşteri beklentilerini arttırmasının yanı sıra, global uzmanlık, yerel cevaplanabilirlik ve kompleks işler ile yüzleşmek zorunda olduğu daha iyi derecede çözüm entegrasyonlarının gerekliliğini gözler önüne serdi. Dolayısıyla günümüzde firmaların başarıya ulaşmaları için bu sancılı süreci göze almaları gerektiği inancındayız.

Bu global operasyonlar sonucu müşterilerin beklentileri genellikle ne yönde oluyor?

Servislerden ve dış kaynak projelerinden müşterilerimiz çoğunlukla bizlerden hızlı bir geçiş talep ediyorlar ve boarding sürecinde hız onlar için oldukça önemli oluyor. IT konusu sadece eski değil aynı zamanda esnek olmayan ve değişken bir yapıdaydı. Kuşkusuz böyle bir durumun altyapıyı günümüzde desteklemesi olanaksız bir hal almıştı ve müşteriler için bu süreç oldukça uzun bir zaman alıyordu. Zamanın kıymetli olduğu bugünlerde değişime açık olmamız gerektiğini düşünüyoruz.

Fujitsu’nun webMethods sürecinden kısaca bahsedebilir misiniz?

Kanıtlanmış bir dijital iş platformu diyebileceğimiz IT ve iş grupları seçeneklerin uygunluğunu değerlendirmek üzere birlik halinde çalıştılar ve sonuç olarak Software AG’nin webMethods Entegrasyon çözümü olan kurumsal hizmet sürücüsü (ESB) ‘nü bir iş birliği özel yazılımı olarak seçtiler. Şirketin yatırımını webMethods üzerinden yapmak oldukça mantıklı çünkü on yıllık tecrübesinin yanı sıra kendisini kanıtlamış olması B2B için oldukça etkileyici bir yapı sunuyor. Bu kararı doğru kılan diğer etmenler ise Software AG’nin analiz raporlarındaki yüksek değerleri ve teknolojisinin kullanım kolaylığıyla birlikte verimliliği diyebiliriz.

Fujitsu üzerinde bu değişimin olumlu etkileri neler oldu?

Günümüzün tüm sektörler için en değerlisinin zaman olduğunu düşünüyoruz. Bizler için en olumlu etki kuşkusuz 17 sistemin üzerinde bir rakamla hızlı sonuçlar almamız oldu.   Proje zamanında ve doğru bütçeyle tamamlandığı gibi aynı zamanda 70 müşteriden fazlası için daha az çaba harcandı. Sistem kusursuz çalıştı ve 7 milyon dokümanın bir ay gibi kısa bir sürede üstesinden gelmeyi başardı.

fujitsu

B2B proje müdürü Stefan Wind’ın da söylediği gibi ‘tüm iş süreçlerini tek bir platform üzerinden yönetmek bize hem operasyonda kolaylık sağladı hem de maliyetlerimiz minimuma indi.’

Software AG’nin webMethods ürünü sayesinde müşterilerimizle olan iş süreçlerimiz arasında daha sağlam ve faydalı bir entegrasyon yapısı oluşturduk. Bu sayede, ürünlerimizi ve servislerimizi daha kolaylıkla sunabiliyoruz ve müşterilerimize ve iş ortaklarımıza daha iyi destek sağlayabiliyoruz.

Son olarak sistemin 7/24 çalışmasının bizler için oldukça faydalı olduğunu söyleyebiliriz. Bu sayede global müşterilerimize daha doğru ve hızlı bir biçimde yardımcı olabiliyoruz ve sistem yeni müşteriler kazanmamıza olanak tanıyor.

Başta da söylediğimiz üzere büyümek sancılıdır; ancak Software AG’nin webMethods ürünü ile bizim firmamız sancısız bir şekilde büyüdü, değişti ve günümüzün standartlarına uygun yapıda bir IT altyapısına sahip oldu.