Şirketiniz müşteri ilişkilerinde yapay zeka yı benimsiyor mu?



 

Şirketiniz müşteri ilişkilerinde yapay zekayı benimsiyor mu?

linkedin-follow-erphaber

Yapay Zeka

Kuruluşunuz yapay zeka teknolojilerini benimsemek için yeterince hızlı ilerliyor mu? Yoksa rakiplerinizin gerisinde mi kalıyorsunuz?

Aralık 2017’de Başkan Obama altındaki Beyaz Saray; yapay zeka, otomasyon ve Amerikan ekonomisi hakkında ayrıntılı bir rapor yayınladı. Raporda ilk olarak, kişi başına düşen gayri safi milli hasılanın büyümesinde birincil etken olan teknoloji ele alındı. Gayri safi milli hasılanın büyümesinde büyük bir etkisi olan teknolojinin, harcanılan emek ve sermayeden fazla olduğu vurgulandı. Bu yüzden yatırımların teknoloji üzerine yoğunlaştığı açıklandı. Yönetim bu durumu ‘’bilgi teknolojilerinin kazananı ve bilgi doğası’’ şeklinde yorumladı. Ancak, yapay zeka tarafından edilen ekonomik kazancın belirli bir kısma hitap edeceğinden endişe duyulmaktadır.

Üst teknolojiyi benimseyen kazançlar, kullandıkları gelişmemiş araçlar ile büyüme çizelgelerine sıkışan rakiplerinin kalıcı bir şekilde hasar görebilmesine neden olabilir. Fakat başarı için bir strateji belirlememenin tehlikeli olacağı tahmin edilmektedir. Yapay zekanın benimsenmesi, akıllı çözümlerin doğru şekilde uygulanması ve eğitimi kilit önem taşımaktadır.

Sektörün önde gelen pazar araştırma şirketi IDC, Salesforce ile iş birliği ile CRM faaliyetleri için yapay zeka kullanımın ekonomik etkisi hakkında bir rapor yayımladı. Bu raporda, satış ve pazarlamadan, müşteriye verilen desteğe kadar birçok konuya değinildi.

Bu raporda 1,028 şirketin analizi yapıldı. Bu şirketlerin %28’ i yapay zekayı kullanırken, %41’ i yapay zekayı iki sene sonra kullanmayı planladıklarını açıkladı. Şirketlerin, tam anlamıyla yapay zekayı benimsemeleri ise, 2018 yılı olarak ön görülmekte.

CRM aktivitelerinin %50’ sinden fazlası bulut tabanlı sistemlerden yönetilmektedir. Salesforce, Microsoft, IBM ve Google gibi büyük teknoloji firmaları, diğer firmalarında pazara katılmasıyla birlikte rekabeti iki katına çıkarttı. Salesforce ürün Pazarlama Direktörü Allison Witherspoon: ‘Kurumsal yapay zekanın gerçekten etkili olabilmesi için, yalnızca dil bilimcileri değil, insanların çalıştığı, iş akışının kesintisiz olarak devam ettiği yerlerde bulunması gerekir’’ dedi.

Yapay zeka, gelişmiş teknoloji çeşitliliği ve yaptığı birçok analitik yaklaşımlar olmak üzere geniş bir teknoloji yelpazesini içeren bir terimdir. Araştırılan şirketlere yapay zeka türleri sorulduğunda iki önemli noktaya değindikleri saptanmıştır. Bu iki nokta; Diyolog Yönetimi ve Soru – Cevap işleme gibi bilgi yönetim teknolojisidir.

Katılımcıların %43 ‘ü müşteri ilişkilerinde yapay zekanın fayda sağlayan önemli bir etken olduğuna inanmaktadır. Müşteri faturalandırması, lojistik ve iş ortağı yönetimi, ürün tasarımı ve ticaretini yakından takip ettiklerini belirtmiştir. Yapay zeka kullanan şirketler, daha fazla yeterlilik ve müşteri odaklılığı sağlamaktadır. Yapay zeka, müşteri destek faaliyetlerini düşürme, yüksek dönüşüm sağlayan reklam kampanyaları, uygun ürün ve ortaklık fiyatlandırması ve kayıp azaltma yetkinliğine sahiptir. Potansiyel etki alanı ile IDC, yazılım, donanım ve servisler dahil olmak üzere bilişsel yapay zeka sistemleri için dünya pazarının, 2026’da 46 milyar doları aşacağını öngörmektedir.

Salesforce, CRM işlevselliğinin yapay zeka ile güçlenmesinin, 2017 – 2021 yılları arasında 195 milyarlık gelir artışı ve 68 milyar dolarlık düşürülmüş faaliyet ile sonuçlandırılacağını beklemektedir. Ancak gerçek sonuçların piyasa rekabetine ve müşterinin benimsemesine, hızına ve uygulama farklılıklarına bağlı geniş çapta değişeceğine inanmaktadır. Salesforce ürün Pazarlama Direktörü Allison Witherspoon: ‘Yapay zekanın kazananı belirleyeceğini ama şirketlerin, yapay zekanın kendileri için ne anlam ifade ettiğini bilmediklerini, konuşmanın “yapay zeka iyi mi? -kötü mü? sorusundan, her şirketin yapay zekanın gücünü rekabetçi olarak kullanmasına dönüştürülmesi gerektiğini’ vurguladı.

Yapay zeka ’nın ilk kullanıcılarının farkı nedir?

Birincisi, yapay zekayı benimseyen işletmelerin, ortalama %28 daha fazla çalışanı vardır. Belki de yapay zeka destekli faaliyetler daha kolektif üretkenlik elde etmelerini sağlamaktadır. İkincisi ise, yapay zekayı kullanmayanlar daha az güce sahip olup geride kalırken, yapay zeka uyumunu benimseyen firmalar teknolojiyi benimseme açısından önemli kararlar alma yolunda ilerlemektedir. Son olarak, yapay zeka kullanıcıları, yapay zekanın işleri üzerindeki etkisinin yükselme yönünde olacağına inanmaktadır.

2018 yılının kurumsal yapay zekanın kabulü için önemli bir yıl olacağı ön görülmektedir. Önümüzdeki birkaç yıl içinde kazanan ve kaybedenler arasındaki boşluğun artacağı beklenmektedir.

Filed in: CRM, Makaleler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu:

Sağlıklı Bir ERP Süreci İçin Döngüsel Sayım Yöntemi Sağlıklı Bir ERP Süreci İçin Döngüsel Sayım Yöntemi
CFO’ların Cloud ERP Seçerken Sorması Gereken 6 Soru CFO’ların Cloud ERP Seçerken Sorması Gereken 6 Soru
San Francisco Giants ve Oracle, Oracle Park’ı Duyurdu San Francisco Giants ve Oracle, Oracle Park’ı Duyurdu
abas Connect – Orta Ölçekli İşletmeler İçin Entegrasyon Platformu abas Connect – Orta Ölçekli İşletmeler İçin Entegrasyon Platformu

ERP HABER Dergisi Son Sayısı


ERP HABER Dergisi Eylül 2018 Sayısı

ERP HABER Dergisi Eylül 2018 Sayısı

ERP HABER Dergisi Eylül 2018 Sayısı yayında! Yazın bitmesi ile birlikte Eylül sayımızdan tüm okuyucularımıza Merhaba, Bu sayımızda günümüz ERP trendlerinden belki de en önemlisi olan IoT’yi mercek altına aldık…. Devamı »


ERP Seçimi Dosyalarını Mutlaka İnceleyin


ERP Seçimi Dosyası – ABAS Türkiye – abas ERP

ERP Seçimi Dosyası – ABAS Türkiye – abas ERP

Firmaların ERP sistemlerine karar verirken daha kolay seçim yapabilmesi için hazırladığımız ERP Seçim Dosyasının bu seferki durağı abas Türkiye oldu. ERP Seçen bir firmanın abas Türkiye ve abas ERP ile… Devamı »

ERP Seçimi Dosyası – Bilişim ERP

ERP Seçimi Dosyası – Bilişim ERP

ERP arayan firmaların daha sağlıklı seçim yapabilmesi için hazırladığımız ERP Seçim Dosyaları serisinin bu seferki durağı Bilişim ERP oldu. ERP Seçen bir firmanın Bilişim ERP ile ilgili tüm bilmek istediklerini Bilişim ERP –… Devamı »

ERP Seçimi Dosyası – Mikro Yazılım

ERP Seçimi Dosyası – Mikro Yazılım

ERP HABER – erpturk.com işbirliği ile hazırladığımız ERP Seçim Dosyasının bu seferki durağı Mikro Yazılım oldu. ERP Seçen bir firmanınMikro ile ilgili tüm bilmek istediklerini Mikro Yazılım Gn. Müdür Yardımcısı… Devamı »

ERP Seçimi Dosyası – CPM

ERP Seçimi Dosyası – CPM

erpturk.com işbirliği ile hazırladığımız ERP Seçim Dosyasının bu seferki durağı CPM oldu. ERP Seçen bir firmanın CPM ERP ile ilgili tüm bilmek istediklerini CPM Yönetim Kurulu Başkanı Sn. Recep Palamut… Devamı »

ERP Seçimi Dosyası – Workcube

ERP Seçimi Dosyası – Workcube

ERP HABER – erpturk.com işbirliği ile hazırladığımız ERP Seçim Dosyasının bu seferki durağı Workcube oldu. ERP Seçen bir firmanın Workcube ERP Çözümleri ile ilgili tüm bilmek istediklerini Workcube Yönetim Kurulu… Devamı »

ERP Seçimi Dosyası – IFS

ERP Seçimi Dosyası – IFS

ERP HABER – erpturk.com işbirliği ile hazırladığımız ERP Seçim Dosyasının bu seferki durağı IFS Türkiye oldu. ERP Seçen bir firmanın IFS ERP ile ilgili tüm bilmek istediklerini IFS Türkiye Yönetim… Devamı »

ERP Seçimi Dosyası – Minerva

ERP Seçimi Dosyası – Minerva

erpturk.com işbirliği ile hazırladığımız ERP Seçim Dosyasının bu seferki durağı Minerva Yazılım oldu. ERP Seçen bir firmanın Minerva Yazılım ile ilgili tüm bilmek istediklerini Minerva Yazılım Genel Müdür Yardımcısı Sn…. Devamı »

ERP Seçimi Dosyası – Oracle Türkiye – Oracle ERP

ERP Seçimi Dosyası – Oracle Türkiye – Oracle ERP

ERP HABER – erpturk.com işbirliği ile hazırladığımız ERP Seçim Dosyasının bu seferki durağı Oracle Türkiye oldu. ERP Seçen bir firmanın Oracle Türkiye ve Oracle ERP çözümleri ile ilgili tüm bilmek… Devamı »

ERP Seçimi Dosyası – Teknosol – Vera ERP

ERP Seçimi Dosyası – Teknosol – Vera ERP

ERP HABER – erpturk.com işbirliği ile hazırladığımız ERP Seçim Dosyasının bu durağında konuğumuz Teknosol oldu. ERP Seçen bir firmanın Teknosol ve Vera ERP ile ilgili tüm bilmek istediklerini Teknosol Satış… Devamı »

ERP Seçimi Dosyası – Microsoft Türkiye – Dynamics ERP

ERP Seçimi Dosyası – Microsoft Türkiye – Dynamics ERP

ERP HABER – erpturk.com işbirliği ile hazırladığımız ERP Seçim Dosyasının bu seferki durağı Microsoft Türkiye oldu. ERP Seçen bir firmanın Microsoft Türkiye ve ürünleri olan Dynamics AX , Dynamics NAV… Devamı »

ERP Seçimi Dosyası – IAS Türkiye – canias ERP

ERP Seçimi Dosyası – IAS Türkiye – canias ERP

ERP HABER – erpturk.com işbirliği ile hazırladığımız ERP Seçim Dosyasının ilk durağı IAS Türkiye oldu. ERP Seçen bir firmanın IAS Türkiye ve Canias ERP ile ilgili tüm bilmek istediklerini IAS… Devamı »

ERP Seçimi Dosyası – SET Yazılım

ERP Seçimi Dosyası – SET Yazılım

ERP HABER – erpturk.com işbirliği ile hazırladığımız ERP Seçim Dosyasının bu seferki durağı SET Yazılım oldu. ERP Seçen bir firmanın Set Yazılım ile ilgili tüm bilmek istediklerini SET Yazılım İş… Devamı »

YASAL UYARI: Bu sitedeki tüm içerikler ve görseller, 5846 sayılı kanun ile gerek cezai gerekse hukuki düzenlemelerle korunmaktadır. Sitede yayınlanan içerikler ve görseller yazılı izin olmadan her hangi bir mecrada kullanılamaz. ERP HABER izinsiz kullananlar hakkında yasal işlem yapma hakkını saklı tutar. Sadece dijital mecralarda içeriğin veya görselin adresine link verilerek izin almadan kullanılabilir.
© 2019 ERP HABER. ®Tüm Hakları Saklıdır. ERP News - erpnews.com | .us | .asia | .co.uk

Gizlilik Politikası | Site Haritası | Künye | İletişim


Arşive Göz Atın:

Designed & Managed by Click Carrot.
Mobil Versiyona Geçiş Yapın