Eski kurallar artık geçerli değil. Ölçek ve verimlilik ekonomilerine odaklanmak artık yetmiyor. Bugün üretim sektörünün odağı, müşteri bağlılığından en üst düzeyde büyüme sağlamaya ve dijital bilişim teknolojilerinin (BT) ve işletim teknolojilerinin (OT) yakınlaşmasıyla yeni esneklik ve üretkenlik düzeylerine ulaşmaya döndü. Üreticiler mevcut iş modellerine meydan okuyor ve işlemlerinin tüm parçalarına dijital altyapıyı ekleyerek operasyonel ve iş süreçlerini yeniden tasarlıyor. Üretimin geleceği, yüksek özelleştirme düzeyine sahip ürünlerin daha hızlı ve değişen iş gücünün kolaylıkla öğrenip kullanacağı sistemlerle teslim edilmesi için uzaktan izleme, önleyici bakım ve sanal onarım yeteneklerini içermeye şimdiden başladı.

buyumenin

Müşteri deneyimi dönüşümü

Bugünün müşterileri, alışveriş deneyimleri boyunca çok çeşitli temas noktalarından markalarla etkileşim halinde. İncelemeleri okumak için sosyal medyayı, araştırma yapmak için akıllı telefonlarını kullanıyorlar. Kendi üretim ve tedarik zincirlerindeki beceri boşluğunun şiddetlendirdiği tüketici deneyimleriyle endüstriyel üretim müşterileri bile anında ve kişiselleştirilmiş hizmet talep ediyor. Üreticiler, müşterilerin paylaşmak isteyeceği harika müşteri deneyimleri sunmaya odaklanarak sürdürülebilir ilişkiler kurabilir. Ancak bu, satış temsilcilerinden mühendislere ve nakliye kamyonu sürücülerine kadar, bir kuruluştaki herkesin her kararında müşteriye öncelik vermesini gerektirir. Müşteri yolculuğunu esas alan ekipler oluşturmak, geleneksel işyerinin duvarlarını yıkmak ve çalışanların bağlı teknolojilerle en iyi işlerini çıkarmalarına yardımcı olmak demektir.

buyumenin

Akıllı Bağlılık

Endüstri 4.0 (Akıllı Üretim veya Endüstriyel Nesnelerin İnterneti olarak da adlandırılır), robotlar, ek üretim (bazen 3B Yazdırma olarak da bilinir) ve akıllı bağlı ürünlerin de dahil olduğu dijital üretim teknolojileri, üreticilerin kârlarını artırmalarına ve hızlı prototip oluşturma, esnek üretim ve ürün odaklı iş modellerinin hizmetleştirilmesiyle karlarında ve farklılaşmada ilerlemelerini sağlayacak fırsatlar yaratır. Üreticiler tüm pazarlama, satış ve hizmet kanallarındaki müşteri temas noktalarından gelen verilerle birlikte, akıllı bağlı ürünleri ve sosyal hassasiyeti dinleyerek kazandıkları yeni bilgileri kullanarak pazarlama işlemlerini gerçekleştirebilir. Mühendislik ve pazarlama birimleri, 3B modeller ve 3B yazdırılmış prototiplerle riski azaltıp yeni ürün fikirlerini hızla doğrulayabilir. Yeniçağ üreticileri, pazarlanabilir bir ürün sunduklarına ve akıllı otomasyon ile dijital üretimi kullanarak talebi karşılayabileceklerine güvenebilirler.

buyumenin

Yeni iş hızıyla büyüme

Buna devrim denmesinin bir nedeni var. Yeni daha akıllı bağlı ürünler ve yeni hizmet odaklı iş modelleriyle Endüstri 4.0 üzerine yapılan yatırım özellikle üreticiler iş yazılımları tarafından kısıtlandığında zorlayıcı olabilir. Yüklü altyapı gereksinimleri, karmaşıklık ve değişim için gereken maliyet veya zamanla özdeşleşen eski sistemler daha basit, daha öngörülebilir bir üretim dönemi içinde tasarlandı. Artık üreticiler yeni iş modellerini yıllar içinde değil, haftalar içinde geliştirme, test etme, dağıtma ve büyütme (veya kapatma) becerisine ihtiyaç duyuyor.

Microsoft Dynamics AX, Lifecycle Services ve Azure’la üreticilere kurumsal yazılımların geleneksel zorluklarını aşmak ve Endüstri 4.0 tarafından sunulan fırsatlara odaklanmak üzere bulutun gücünden yararlanma becerisi sunuyor. Bu teknolojiler eski sistemlerle ve verilerle kolaylıkla tümleştirilebilir, böylece şirketler mevcut yatırımlarından yararlanmaya devam edebilir ve büyümenin önündeki engelleri kaldırabilir.

esra incegozEsra İnceöz Yonar | Microsoft Dynamics Technical Solution Specialist,