Online iş, verimlilik ve etkileşim uygulamaları sunan küresel bilişim hizmetleri şirketi Zoho; 2019 yılı için Türkiye’deki pazarlama çalışmalarına ağırlık vererek, operasyonlarını artırmayı planlıyor. En yeni platformu Zoho CRM Plus’i da 2018’de tanıtan Zoho, bu platform ile işletmelere iş süreçlerinde pek çok farklı kaynağı tek hesap üzerinden analiz edecek sorunsuz bilgi akışı sağlamayı hedefliyor.

zoho

İki Nobel Ödüllü Amerikalı Kimyager Linus Pauling bir konuşmasında; “iyi bir fikir bulmanın en iyi yolunun bir sürü fikir üretmek” olduğunu söylüyor.  Kaliforniya merkezli bir teknoloji şirketi olan Zoho Corporation’ın bugünkü macerası da 22 yıl önce Sridhar Vembu’nun hayallerinin fikirlere dönüşmesi sonucu ortaya çıkıyor. Vembu, fikirlerini ilk olarak 1996 yılında 2-3 kişilik küçük bir ekip ile AdventNet Inc şirketini kurarak ürüne dönüştürmeye başlıyor. Şirket, 2001 yılında Japonya’daki operasyonlarını genişleterek, uluslararası bilinir bir marka olma yolunda ilerliyor. 2009 yılında ise AdventNet Inc ismini Zoho Corporation olarak değiştiriyor.

Şirketin geçirdiği evrimi temsil eden bu isim değişikliği ile Zoho Corporation, her biri farklı pazar segmentlerine odaklanan üç bölümden (Zoho, ManageEngine, WebNMS) oluşuyor. Yazılımın zihnin ve ellerin nihai ürünü olduğuna inanan Zoho satış, pazarlama, müşteri desteği, muhasebe ve arka ofis operasyonları ve bir dizi verimlilik ve işbirliği araçları dahil olmak üzere iş kategorisindeki uygulamalarıyla işletmeler için tüm işletmeyi çalıştırma yeterliliğine sahip.

Zoho’nun 180 ülkede yaklaşık 7 bin çalışanı ve 40 milyon kullanıcısı bulunuyor. Zoho’nun, genel merkezi Pleasanton, California’da, uluslararası merkezi Chennai, Hindistan’da yer alıyor. Ek ofisleri ise Austin, Utrecht, Singapur, Dubai, Yokohama ve Pekin’de bulunuyor. Şirketin en önemli pazarı Amerika. Türkiye pazarında muazzam potansiyel olduğunu belirten Zoho’nun Kıdemli Pazarlama ve Teknoloji Danışmanı Ali Shabdar önümüzdeki dönem Türkiye planlarına yönelik, “Tüm büyüklükteki firmalardan organizasyonlara kadar daha iyi hizmet verebilmek için çabalarımızı iki katına çıkarıp, operasyonumuzu genişleteceğiz” diyor. Şu an Türkiye’de işlerini Zoho platformunda gerçekleştiren 2 binden fazla şirket bulunuyor. Zoho’nun Türkiye’deki bir diğer planı arasında pazarlama bütçelerini iki katına çıkararak bu sayıyı artırmak yer alıyor

Zoho, kullanıcı gizliliğine önem veriyor. Ücretsiz ürünleri de dahil olmak üzere, işletmenin herhangi bir bölümünde bir reklam geliri modeline sahip değil. Notebook, Expense, Writer, Vault gibi 41 uygulamanın geliştirildiği Zoho’da Türkiye’de en çok kullanılan platformlar CRM (müşteri deneyimi, satış ve pazarlama için), Zoho One (tüm işinizi yürütmek için), Workplace (iletişim ve işbirliği için) ve Creator (web üzerinde ve mobil cihazlarda hızlı bir şekilde iş amaçlı kullanıma hazır uygulamalar oluşturmak için). 2018’de satış pazarlama, müşteri desteği ve operasyonlarım bir arada çalıştıracak yeni kullanıcı deneyimi platformu Zoho CRM Plus da tanıtan Zoho, yeni platformu ile işletmelere iş süreçlerinde pek çok farklı kaynağa tek hesap üzerinden analiz edecek sorunsuz bilgi akışı sağlıyor. Zoho’nun referansları arasında Mercedes-Benz, Amazon, Ikea, Renault, Intel, Jaguar gibi şirketler yer alıyor.

Dünyanın tercihine dönüşen Zoho ürünlerinin  Türkiye yetkili satıcısı Cloudyflex‘i inceleyerek, sizler de Zoho ürünlerinin kullanım kolaylığı ve avantajlarından yararlanmaya başlayabilirsiniz.